Gospodarstwo ekologiczne, zagroda edukacyjna i wspaniałe miejsce do rekreacji i wypoczynku w jednym!
Zagroda edukacyjna to nie tylko edukacja, ale i imprezy integracyjne. Mamy za sobą organizacje spotkań dla kadry takich marek jak ISOVER, Bosch, Beta-fance, Aster-Zak, spółdzielnie mieszkaniowe Świętochłowice, Racibórz, Domy Kultury Walce, Knurów. Zagwarantujemy twoim gościom dobrą zabawę na wolnym powietrzu, wzrost adrenaliny wstrzyknięty przez najlepszych między innymi przez byłego komandosa gromu i jednostek specjalnych wojska polskiego.
Zajęcia prowadzimy na terenie uroczych lasów Rudzkich, dopływów Odry i starej jednostce w Kuźni Rac. oddalonej 800 metrów od naszego gospodarstwa, oraz plaży z strzeżonym kąpieliskiem 50 metrów od gospodarstwa, jest to teren idealny do dobrego wypoczynku, i integracji.
Dorośli standard - 20 zł/os lub wszystkie elementy konsumpcyjne 30 zł/os:
- kawa, herbata, babka lub naleśniki ekologiczne
- kiełbasa i chleb lub Pieczonka (kociołek) może być wspólnie
- kompot/napój lub lemoniada eko
– wóz konny przejażdżka po lasach Rudzkich
– przejażdżki w siodle
– konkursy i zajęcia dla gości dorosłych: zwiedzanie gospodarstwa, dojenie kóz, zbieranie jajek, mała florystyka jak zrobić coś pięknego z niczego, gry i konkursy oraz karaoke regionalne
Dodatkowo do wyboru:
- kolej wąskotorowa w Rudach 7,-/os wersja dłuższa trasa lub parowóz 14 zł
- zamek w Rudach 7,-/os
- kąpielisko 3,-/os
- strzelanie pneumatyczne 4,-/os
- strzelanie ostre strzelnica 10 zł/osoba
- mały survival rzut granatem, pierwsza pomoc, gra terenowa z elementami tyrolki 3,-/os
- spływ kajakami lub łodziami płaskodennymi rzeką rudą- cena do uzgodnienia
- piwo z beczki 4zł- duże, może być cała beczka
- inne napoje w zależności od potrzeb
- pieczony świniak lub udziec (w zależności od wagi)
- zimna płyta w zależności od zamówionych potraw( bufet z swojskimi wyrobami)
- możemy przygotować pełny obiad, kolacje cena zależy od ustalonego jadłospisu
- pole namiotowe 5 zł namiot doba
Przedszkola opcja podstawowa 15 zł/ os zgodnie z tematami jak na stronie Zagród edukacyjnych:
- herbata, babka
- pomidorówka
- naleśnik
- napój ekologiczny
- zajęcia ekologiczne:zwiedzanie gospodarstwa, dojenie kozy, zbieranie jajek, prezentacja przyroda ożywiona i nieożywiona lasów polskich, sadzenie moja pierwsza roślinka, ekologia na co dzień jak powstaje kompost segregujemy śmieci likwidujemy dzikie wysypiska, mała florystyka jak zrobić coś pięknego z niczego.
- wóz konny przejażdżka po lasach Rudzkich
- spotkanie z „Kubusiem ekologizmem”
1. Temat zajęć: Ekologia w domu i zagrodzie – szkoła młodego ekologa
Czas trwania zajęć: 4 godz.
Grupa docelowa: klasy 1-4 szkoły podstawowej
Liczebność grupy: min. 15 max 50
Zakres tematyczny: Cysterskie kompozycje krajobrazowe Park Krajobrazowy – flora, fauna, ciekawostki.
Szkoła młodego ekologa – podstawowa wiedza ekologiczna dzieci i młodzieży.
Harmonogram/przebieg zajęć:
Pomoce dydaktyczne: mapy parku, foldery
Dodatkowe uwagi: Gospodarstwo ekologiczne z certyfikatem.
2. Temat zajęć: Co nasi dziadkowie robili, że tak zdrowo żyli?
Czas trwania zajęć: 4 godz.
Grupa docelowa: dzieci, młodzież, dorośli
Liczebność grupy: min. 15 max 30
Zakres tematyczny: Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać 4 gatunki zbóż oraz przynajmniej 4 - 5 gatunków drzew i krzewów owocowych.
„Zdrowo jesz, zdrowo żyjesz”. Produkcja roślinna. Przetwórstwo owoców.
Harmonogram/przebieg zajęć:
Pomoce dydaktyczne: owoce, prasa do soku, słoje, rośliny używane do wypieku: kminek, siemię lniane, sezam, dynia, słonecznik
3. Temat zajęć: Kalejdoskop łąki i lasu, czyli co o bioróżnorodności każdy uczeń powinien wiedzieć?
Czas trwania zajęć: 4 godz.
Grupa docelowa: klasy 1-4 szkoły podstawowej
Liczebność grupy: min. 15 max 30
Zakres tematyczny: Uczeń potrafi rozpoznać i nazwać 4 gatunki roślin łąkowych, roślin uprawnych oraz przynajmniej 4 - 5 gatunki drzew i krzewów.
Potrafi rozpoznać na łące i w lesie odgłosy bażanta, skowronka, bociana, kukułki. Rozpoznaje obecność zwierząt dzikich po tropach. Zna zasady zachowania w lesie.
Harmonogram/przebieg zajęć:
- rolnik zapoznaje dzieci z różnorodnością roślin na łąkach przyległych do gospodarstwa, nie omija także pola,
- uczniowie obserwują i słuchają, co dzieje się na polu i łące, aby móc wymienić się swoimi spostrzeżeniami,
- wskazanie na ważność bogactwa roślin i zwierząt występujących w przyrodzie i ich wzajemne zależności
pokarmowe,
Uczniowie obserwują zwierzęta hodowlane pasące się na łące (koń, krowa, kozy) oraz próbują odszukać jak najwięcej zwierząt, których domem jest łąka.
- rolnik opowiada o zwierzętach, które żyją w lesie i odwiedzają gospodarstwo. Rolnik opowiada dzieciom, że wszystkie zwierzęta gospodarskie pochodzą od zwierząt dziko kiedyś żyjących, oswojonych przez człowieka. Podkreśla też znaczenie dzikich zwierząt w zachowaniu bioróżnorodności w ekosystemie lasu.
- jakich zasad należy przestrzegać podczas pobytu w lesie (burza mózgów),
- rozpoznawanie drzew po ich liściach, owocach i korze,
- zabawa „To jest moje drzewo!” (uczniowie w najbliższym otoczeniu rozpoznają drzewo, które jest wywoływanego przez prowadzącego, biegną do niego, dotykając je ręką),
- uczniowie poszukują, wymieniają znane im owoce leśne, opisują ich barwę, kształt, zapach i sposoby ich wykorzystania.
Pomoce dydaktyczne: przykładowe gatunki roślin i zwierząt, lupy, lornetki.